O Ζιλ Ντελέζ προανάγγειλε τον ερχομό της κοινωνίας του ελέγχου.
Ο "κοινωνικός αυτοματισμός",εισήχθη από το ΠΑΣΟΚ (Δ. Ρέππας όταν δικαιολογούσε την καταστροφή των ελαστικών των τρακτέρ στη Θεσσαλία από τα ΜΑΤ) για να επεξηγήσει και να παρακινήσει φαινόμενα εμφύλιας αντίδρασης κοινωνικών ομάδων απέναντι σε άλλες.
Έκτοτε τον επικαλούνται, ως λύση ή απειλή, όλες οι στριμωγμένες εξουσίες.
Ή ακόμα χειρότερα είναι κυνισμός, αποτέλεσμα μιας ελιτίστικης και αντικοινωνικής «αντίληψης», που αναγνωρίζει μόνο τον εαυτό της, εχθρεύεται οτιδήποτε έξω από την ίδια και «επιβεβαιώνεται» μέσα από την κατανάλωση επιθετικών πρακτικών χωρίς αγωνία για τα περιεχόμενα και τη διαλεκτική του κοινωνικού ανταγωνισμού.
Εκεί οδηγεί πιά ολόκληρη την ανθρωπότητα ο κοινωνικός αυτοματισμός που έχει επιβάλει η λειτουργία των αγορών.
Meatyard
5 σχόλια:
Δεν έχουν ιερό και όσιο οι σοσιαλιστές.
Μόνο το κεφάλαιο λατρεύουν. Ήτοι το ρευστό.
Η κοινωνική τους ευαισθησία είναι ψευδεπίγραφη.
Όταν κάποτε ένα υψηλόβαθμο τώρα στέλεχος μου είπε ότι είναι σοσιαλιστής, για να δικαιολογήσει το κοινωνικό του έργο, του απάντησα πως προτιμώ να είμαι ανθρωπιστής.
λίγο άσχετο, αλλά δες αυτό:
"Bailing out Greece really rescues European banks that improvidently bought Greek bonds. Visit here for a useful New York Times graphic illustrating how European nations borrow from one another. For example, Italy owes France (French banks) $511 billion, a sum nearly equal to 20 percent of France's GDP. About one-third of Portugal's debt is held by Spain, which has $238 billion of its debt held by Germany and $220 billion by France".
http://www.realclearpolitics.com/articles/2010/05/13/crony_capitalism_105560.html
Η κρίση του 2008, τον απόηχο της οποίας ζούμε σήμερα (και θα ζούμε για αρκετό καιρό, φοβάμαι, έχει ένα παρηγορητικό: Επικοινωνούμε σε ένα διάχυτο σύστημα πληροφόρησης και επεξεργασίας της πληροφόρησης. Αυτά που λέμε τόσες μέρες, τα λέει και ο George Will, στην άλλη άκρη του κόσμου
@ανώνυμε το γραφημα το ειχα ανεβασει πριν μερες(Debt).Πολυ καλο το κειμενο των ΝΥΤ.Εχεις δικιο οσο μπορουν να μας απσυντονισουν αλλο τοσο εχουμε ευκαιριες για ενημερωση.Η δυναμικη ειναι εξαιρετικη και για τα δυο,ομως.
@Oρεστιε
μα εξ ορισμου γινεται χρηση του ορου για αποπροσανατολισμο.Ειναι μια θεση που εμπεριεχει την αρνηση ηδη.
Καλησπέρα ζάχαρη.
Συμφωνώ και επαυξάνω στην πολύ εύστοχη ανάρτηση, και θα καταχραστώ λίγο την φιλοξενία σου, καταθέτοντας ένα σχετικά μακροσκελές σχόλιο.
Θα επαναλάβω μία διαμάχη που είχα με έναν φίλο marketing manager, μίας εταιρείας.
Τον ρώτησα να μου ορίσει την λέξη marketing.
Μου απάντησε ότι είναι η ¨επιστήμη που διερευνά και ικανοποιεί τις ανάγκες του ανθρώπου¨.
Εγώ τότε του είπα, ότι προσωπικά θεωρώ, ότι είναι η "επιστήμη" που δημιουργεί ανάγκες στον άνθρωπο για να μπορέσει να αναπτύξει επιχειρηματικά πεδία, μέσω της κατανάλωσης, και κοινωνικές ανισότητες.
Θεωρώ λοιπόν και στην προκειμένη περίπτωση, ότι ο "κοινωνικός αυτοματισμός, είναι "επιστημονικό" αποτέλεσμα του πως κατάφερε το σύστημα να περάσει αντικοινωνικές πρακτικές, βρίσκοντας συμμάχους μέσα στην ίδια την κοινωνία.
Η λογική του ¨δεν έχεις δικαίωμα να με ενοχλείς στην καθημερινή μου δραστηριότητα¨, βρίσκει εύκολα οπαδούς, ιδιαίτερα από την στιγμή που δεν εξετάζεται ποτέ, το δίκαιο του αιτήματος σε συνδυασμό με την επιλογή διαμαρτυρίας από την πλευρά του διαμαρτυρόμενου, σε αντιδιαστολή με την ικανότητα αντίληψης του οχλούμενου αλλά και την στείρα άρνησή του.
Δύο μέρη, κοινωνικές ομάδες, που έντεχνα καθοδηγούνται και στο πώς να δράσουν και στο πώς να αντιδράσουν, με σκοπό την απουσία της ουσίας που εντέλει αφορά και τα δύο μέρη.
Επειδή λοιπόν όλα τα παραπάνω απαιτούν διαδικασίες ξεχασμένες στο σύνολο του κοινωνικού ιστού, ανακάλυψε και εγκαθίδρυσε η πολιτική (δηλαδή η τέχνη του εφικτού), τον κοινωνικό αυτοματισμό.
@ νοων...νοειτω
Ωραιο το σχολιο σου.Προσθετω πως βρισκει συμμαχους αυτη η πρακτικη γιατι το κρατος εχει απογοητευσει και εξ ορισμου,τους ανθρωπους.Οποτε ειμαστε πια 'απεναντι'στους αλλους που τους θεωρούμε εχθρούς.
Δημοσίευση σχολίου