Alain Delorme
Και περιμένοντας να σωθούμε - ή με τον φόβο μήπως σωθούμε απο ανατολικά...
Φθηνό εργατικό δυναμικό στην Bουλγαρία γράφει στο spiegel: "H ενίσχυση της ευρωπαικής αγοράς είναι η στρατηγική μας" λένε οι αυτοκινητοβιομήχανοι της κινέζικης Great Wall.
Δεδομένου ότι οι μισθοί των εργαζομένων στα εργοστάσια έχουν αυξηθεί σημαντικά στην Κίνα τα τελευταία χρόνια, οι μονάδες συναρμολόγησης στο εξωτερικό έχουν γίνει όλο και
πιο ελκυστικές .
Απλώς είναι φθηνότερα για την Κίνα να κάνει τα αυτοκίνητα της στην Ευρωπαϊκή Ένωση λοιπόν. Η Βουλγαρία είναι μια χώρα της ΕΕ με χαμηλό εργατικό κόστος και χαμηλούς φόρους - και σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες σε αυτό...
Το πραγματικό νέο, όχι απαραίτητα τόσο καλό για την Κίνα, είναι οτι τα ημερομίσθια σε αυτήν δεν μπορούν να ανταγωνιστούν εκείνα μιας φτωχής χώρας της ΕΕ και ίσως αύριο και των ΗΠΑ. Στο γράφημα (εδώ) διακρίνονται κάποια σημαντικά πράγματα για το κινέζικο εργατικό δυναμικό και την επίδραση του πληθωρισμού στους μισθούς τους. Έτσι ίσως να βρεθούν στην θέση που ήταν η Αμερική πρίν τρία χρόνια χωρίς όμως το δίχτυ ασφάλειας για τους εργαζόμενους που υπάρχει εκεί. Οι επιπτώσεις αυτής της επέκτασης τους για φθηνή κατασκευή εμπορευμάτων , θα είναι μεγάλες και ιστορικές για σχεδόν κάθε πτυχή της παγκόσμιας οικονομίας, όχι μόνο για τον συντελεστή εργασία αλλά και τις μεταφορές κεφαλαίου και την κατανάλωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου